Monday, August 22, 2011

Rebus buah zuriat

 kalau dalam previous entry saya menyangkakan clomid tak beri banyak effect pada emosi saya..rupa2nya saya silap.sepanjang minggu last saya sensitip tak memasal..sori husband!sampai la nih ade terkesan sikit.kesan2 lain ada juga..mual2 but saya dah sedia maklum & jangka kan..so boleh control lagi.mudah2an dipermudahkan..amin!

remember saya kata saya dah rendam buah zuriat..nampaknye plan asal x menjadi.keras ya amat..dah rendam pun sabut luar je jadi lembut.nak sampai ke isi still sangat2 keras.sian kat husband..bini dia buang tabiat tibe2 mengetuk malam2,kena la dia tolong sampai siap.lame lak tuh..dah la esok nya keje.bengang juga la dia sebab buah tuh susah sangat nk kopek.but he realized la..it's not easy utk usaha dapatkan baby.dari lesung batu ke hammer..last2 pakai paku.tebuk lubang sekeliling buah tuh then baru la menjadi..berdentum2 lantai umah ktorg..hahaha



baru la berjaya dikeluarkan
lepas dah keluar biji tuh,ingatkan nak potong2 dadu macam yang saya pernah tengok dalam blog orang lain.rupe2 lagi dabel2 keras kulit dia.kecewa sungguh.terus simpan dalam peti sejuk!

esok nya saya share cerita ngan my fren.tup2 dia kate boleh rebus macam tuh je.plus siap ade yang jual dah siap kopek lagi.just tinggal rebus je..

so malam tuh saya rebus..




dasar malas kan..dah few days after rebus baru minum.siap simpan sejuk lagi!hehe.suruh husband 1st trial dlu.takut la kalau2 ada rasa pelik.bila saya rasa,not bad at all..rasa macam minum air kosong yang ada serat2 je.

malam tadi lupa minum lagi..insyaallah..malam nih jangan la lupa.

till then...

daaa...

p/s:berdebar2 nak raya nih..ya Allah,tabahkan la hati ku!

7 comments:

  1. tabahkanlah hati. dan senyum seindah suria..:)

    ReplyDelete
  2. hi...salam perkenalan...saya baru first time masuk sini...

    sya pun pernah makan buah zuriat ni, tapi Allah taknak bagi lagi...ibu saya bagi kat kawan dia, sebulan pastu pregnant...sekarang ni saya mencuba serbuk kurma pula...semoga doa kita dimakbulkan Allah di bulan Ramadhan yang berkat ini...Amin...

    ReplyDelete
  3. mahujadiibu:
    sedang mengumpul kekuatan nih.takmo tensi2..sbb tgh usaha gigih nih!hahaha

    nia:
    hi nia..salam perkenalan.Allah kate.."kun faya kun".kita hanya boleh usaha..yang mana boleh.selebih nya..Allah yang akan bagi.

    ReplyDelete
  4. sayapun pnh minum..tp xdisplin la....sbb byk sgt supplement lain sblm nih..ingat nk cuba balik dgn lebih displin...boleh ke x nih?hihi...

    ReplyDelete
  5. hi nurryma,
    tuh la selalu jadi masalah.x disiplin.same goes to asid folic as well..hahaha

    ReplyDelete
  6. Salam ukhuwah....
    Hihi...comey je tukul tu.
    Moga2 anak nanti sempat baca blog ibunya yang sungguh ganbatte ini.

    ReplyDelete
  7. mrs. shizni
    salam perkenalan..
    insyaallah..mudah2an..

    ReplyDelete