Wednesday, August 10, 2011

Finally

Setelah genap 2 bulan saya bersih suci..tiada haid,akhir nya dia datang pada lewat petang my previous entry.ketika saya sedang berehat2 sebelum berbuka puasa.terjawab sudah semua teka-teki saya..dan hasil nya juga as expected.saya juga mc semalam akibat period pain yang teruk..tapi malam hari nya saya berjalan-jalan dengan suami di sunway pyramid!hehehe

bila dah period,otak saya mula ligat berfikir.nak start makan clomid atau x?saya try recall kat mana saya letak reference letter untuk rawatan selanjut nya.saya suarakan kebimbangan saya pada suami..just nak check sama ada dia ready utk sebarang kemungkinan.saya paling takut kalo effect clomid akan bawa kesan buruk pada hubungan kami.takut perangai moody saya makin menjadi2 bile makan clomid and he couldn't take it..takut juga badan saya makin dipam2 bile ambil clomid.saya memang nakkan zuriat saya sendiri..cuma saya x pasti saya dah ready atau x.tapi sampai bile nak tunggu saya ready.makin tua saya,makin rendah la possibility untuk get pregnant.

mujur husband saya sangat supportive..dia dah cukup bersedia.but dia taknak saya paksa diri to do it.if i want him to say directly..jwpn dia..yess..please take the pills.so saya dengan senang hati take clomid mlm td..kire hari ke-2 period.berdebar2 rasenya..selawat bnyk2 dan berserah padaNya jela.harap2 badan saya tak terkejut dengan clomid tuh.

saya tau ramai yang dah lagi jauh step nya sedangkan saya baru nak makan clomid.what i can say..it's not that easy to start.2-3 hari nih saya rasa sebak memikirkan..what if saya tak berpeluang untuk mempunyai zuriat sendiri..s'lu je terserempak dengan perihal orang adopt babies.tak kisah la on tv atau reality world but it hurts me.tapi saya tau saya masih punyai peluang utk berusaha dulu.kalau dah exceed target then baru kami pkirkan the alternative ways.lain2 saya serahkan padaNya..

harap2 clomid berikan good effect..takmo bad effect.if ada..nnt saya share ye.lain orang,lain pengalaman kan..

till then..daaaa

3 comments:

  1. samalah kita baru start treatment dengan clomid.. mmg betul, sgt moody :( tak suke.... tp kena cuba juga. insya Allah awk boleh tu :)

    ReplyDelete
  2. dearest, saya hrtu makan clomid effect dia berat naik..huhu

    ReplyDelete
  3. Miss Bam:
    tuh la yg paling kite risau..sbb mmg dah sedia ada s'lu moody.dah tambah booster nih xtau la camne nnt..harap2 husband bertahan jela.

    mahujadiibu:
    berapa banyak yg naik?isk..berharapkan bulan puasa je nih..

    ReplyDelete