Wednesday, February 8, 2012

2nd Cycle

Ari nih appointment sekali lg dgn dr hamid.since ari nih hub tak dapat nak teman,lewat sikit saya pergi ke klinik..sambung tidur!hihihi

sampai di klinik,saya tgk punye la banyak kasut kat luar pintu.tp bila masuk dalam tak ramai plak.bila dh jumpa nurse baru tau rupe nye rabu pagi adalah operation time.so doktor memang busy and kena tunggu lama sikit.sepatutnya saya kena datang petang.saya tak tahu plak sebab masa buat appointment,nurse tuh tak inform.ari isnin pun doktor takde.

1 hour tunggu baru dapat masuk..1st time jumpa dr hamid.terus TVS..ada 3 folikel yg dah matang di belah kanan.belah kiri as usual x membesar..:(.dr hamid tanya if nak buat iui terus.saya kata x sbb esok saya nak travel.dia tanya holiday?berdua dgn hubs?double tick utk dr. hamid...yeayy!dia kata bagus..try natural dlu time holiday nih.dia suggest if kali nih x jd,amik clomid last then try natural lg w/out tvs.if x jd jugak then dia nk wat HSG then baru leh buat iui.saya dapat tanya sikit2 je sebab dia macam rushing.

bila keluar,dr aimy yg advice utk ubat2 so baru leh tanya lebih.this time saya tak amik pregnyl..hanya dibekalkan dengan Dexametheson (lbh kurang camtuh la ejaan dia) utk merangsang telur utk terus membesar dan pecah.ubat nih bleh tahan sampai utk next clomid.it's cheaper also..only RM5 compared to Pregnyl jab RM75.

saya juga tanya pada dr aimy pasal perut saya yang rasa tak selesa for a week after amik pregnyl jab arituh.dia kata it's normal.total charge for today is RM95.no consultation fee,

Esok saya dan hub akan ke KK..bercuti2 Malaysia.harap2 di samping berjalan..kami dapat menyelesaikan "misi" kali nih sbb kalau both dh penat berjalan paham2 jela..tersadai keletihan je nnt..hahaha.

till then...daaaa!

No comments:

Post a Comment