Thursday, September 8, 2011

Alhamdulillah..syukur!

Selamat bertemu kembali!

Bukan!

Bukan!

Bukan!

Bukan syukur atas permintaan nan 1 itu dimakbulkan.belum lagi..Allah belum memilih saya untuk memiliki nikmat tersebut.tapi syukur sebab Allah bagi saya kemudahan sepanjang menyambut Syawal ari tuh.

Mungkin ada hikmahnya saya beraya di belah suami kali ini.tiada siapa pun mempertikaikan dgn soalan.."kenapa..kenapa..dan kenapa".soalan yang pastinya saya tiada jawapan.kalau ada pun yang hampir2 lontarkan soalan maut..my FIL dah berjaya tepis dulu!hahaha.tambahan pula saudara-mara ramai yang dah berumur dan ada yang 1st time jumpa saya.maka,semuanya akan berakhir dengan kata-kata positif,doa dan nasihat.alhamdulillah.mudah2an ada di antara doa2 mereka dimakbulkanNya.

malah,bile balik ke kampung belah ayah saya juga begitu.senang hati saya nak beraya..mudah2an selalu la macam nih..:).mudah2an yang lain merasa jugak apa yg saya rasa..so dapat ringankan beban dan beban kita.

oh ye!ketika saya balik kampung ibu bapa saya sebelum raya lepas saya bawa pulang sekali 2 biji buah zuriat yang belum diproses.mana la tau kalau2 jumpa "alatan" yang sesuai utk mengerjakan buah tuh.pagi tuh setelah selesai bercucuk tanam,cantas pokok2 yang menyemak..ktorang rehat2 la dulu.penat wooo..puasa lg.so i told my father pasal buah tuh.dia srh amik then bile dah dapat dia amik penggunting pokok (cutter) and kopek pakai cutter tuh.and it was like sooooo easy utk kopek.malu makcik sekejap!haahaha.my dad kate it's more easier kalo pakai kacip pinang.function nye lebih kurang.

alahaiii..kalau la tau begitu senang nya..xde la susah2 berketung ketang kt umah malam2 buta..
nih la rupe nye lebih kurang..pic sbnr..lenkali ye..



okeh..tuh je update untuk hari ini.nk tulis banyak2 tapi takde idea..

owh, before lupa lagi sekali

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

till then..

daaa...

3 comments:

  1. owhh.. iye ke senang? kat umah ade 3 biji buah zuriat tapi bile bace blog TTCian yang lain mcm susah nak kopek maka tersimpan je la buah tu. now u ckp pakai cutter ni senang leh la cube minggu ni.. thanks for the info!

    ReplyDelete
  2. Assalam...
    ohhh..guna cutter lagi senang yek. Hr tu ketuk2 dengan ulu lesung smpi pecah tiles..terima kasih pasal info

    ReplyDelete
  3. hi cinta..hi cik tipah
    you're welcome..
    since saya tau senang..aituh saya teros kopek 3 biji terus.sampai la nih still simpan dlm peti sejuk sbb asyik skip minum...hihihi.
    hope it helps readers yg lain...:)

    ReplyDelete