Monday, July 25, 2011

How to manage/eat buah zuriat & another advice

Hi peeps!

last saturday saya kuatkan hati untuk wat upt sbb rasa x selesa sgt..rasa x sihat,mood pun x tentu arah..g treatsfair kt midval pun x syok je rasa.u know la sometimes make us act like crazy!:)

so when we went to alamanda utk movie harry potter,senyap2 saya beli upt kit and test it.guess what..it's NEGATIVE.since saya memang dh expect this to be happened,so takde la terasa sangat.cuma saya masih menanti2 why period saya lambat sgt2 sampai..half of myself said..arghh..wat test time senja/too early..memang la jadi 1 line.tapi harapan 10% jela..nk jugaakkk..hehehe.As of today,still tak period..dh menjangkau cycle 46 hari pun.tak pernah2 selewat macam ni.kalau bukan rezeki saya kali ini,harap2 tiada masalah lain plak yang timbul..

haaa..back to the topic.

when i blogwalking today, saya ada terbaca entry pasal strangers yang lebih memahami dari close reatives/friends. i feel the same thing.kadang2 orang yang rapat ni lebih tidak memahami..lidah lebih tajam & x menjaga perasaan bile bercakap dengan kita.saya sedia maklum cuma tahap kesabaran saya ada had nya.orang yang tidak memahami ini sudah saya ceritakan dalam entry yang lepas.kali ini saya nak bercerita the bright story of it plak.

last 2 weeks,saya & husband macam biasa pergi berjalan2 shopping at ikea & the curve.husband dah banyak kali ajak berurut so jumpa la 1 tempat nih.yang jaga front counter is auntie chinese nih (rase nye age dia dlm 50++ kot) and she explained about the package available.saya curious so saje2 tanye..if i'm in process of try to conceive boleh tak?she advice tak. dia kate memang ramai orang melayu yang in process conceive suka berurut tapi dia tak galakkan.i can't remember content advice dia tapi dia kate hanya orang yang expert/specific knowledge je boleh urut for case2 macam nih.and lastly she said.."i harap uol menjadi..".rasa terharu..sampai husband kata confirmed kite akan datang lg 1 day nanti.so now kitorang dah takde diskus2 pasal g massage ke..spa ke..

bila dalam keadaan macam kita,memang akan banyak advice kita terima kan?sampai kadang2 kita xtau which one to follow and we'll try our best to follow all of it semata2 untuk dapat baby.tapi kita hanya merancang..

another story.as i mentioned in previous entry,my MIL ada bawak balik buah zuriat from Mekah and i read a lots of mechanisms untuk makan buah tuh.but,until today buah zuriat tu still tersadai kat dapur. last wekeend,my husband brought me to Habib..for investment kata nya.i terima dengan hati terbuka..of kos la suka!sementara the staff siapkan billing and bersihkan my other jewelries (they did it for free) saya berborak dengan branch manager yang entertain us just now sampai keluar cerita pasal anak and buah zuriat.based on her understanding to the explaination by mat arab was to soak the buah zuriat (buah tuh kan keras ya amat!),bagi dia lembut sikit, after that baru boleh tumbuk.dia kata jangan rebus sebab nanti hilang khasiat.after dh tumbuk halus masukkkan dalam air then baru minum.seems logic but still...tak gerak 1 ape pun lagi..hahaha



takpe2..i jote down this to share dulu.nnt kalau berjaya saya tulis lagi yeee..

wish for miracles..

daaa...

No comments:

Post a Comment